TD-4 met TD-11 module

Gestart door Guuz, jan 07, 2014, 15:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Guuz

Is het mogelijk om een TD-4KP  te upgraden met een TD-11 module en zo ja is dit de moeite waard?

Otje

Guuz  :? 
keb ff gekeken naar de connector die bij de modules gebruikt wordt ,en die zijn identiek. Dus je zou ipv de TD-4 de '11' kunnen aansluiten. Of het de moeite waard is? Nee, ik vind van niet. En waarom zou je? Ben benieuwd naar je redenen..?

Guuz

Waarom zou ik?
Bijvoorbeeld vanwege de SuperNATURAL techniek, wat een enorme vooruitgang schijnt te zijn, de USB-MIDI/AUDIO mogelijkheid, de grotere hoeveelheid drumkits en instrumenten, om maar een aantal dingen te noemen.

berreal

Waarom zou je niet een td11 module inclusief kabelboom nemen?
zodoende inde td4 ook veel beter te verkopen.
Ik heb zelf ook deze upgraden doorgevoerd.  Ik moet zeggen dat het wel de moeite waard is.
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Guuz


Waarom zou je niet een td11 module inclusief kabelboom nemen?
zodoende inde td4 ook veel beter te verkopen.
Ik heb zelf ook deze upgraden doorgevoerd.  Ik moet zeggen dat het wel de moeite waard is.


Goed idee, bedankt!

drum1964

Als je een nieuwe Roland module koopt zit de " kabelboom " er altijd bij, als je tweedehands koopt moet je altijd vragen als kabels mee worden geleverd.
Maar normaal blijft de kabelboom bij de module bij verkoop.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Sander?

Ik vroeg me precies hetzelfde af. Ik heb een TD6KV (oud beestje) maar vroeg me af in hoeverre een TD-11 module een verrijking zou wezen. Het is toch even 500 euro wat je mag betalen voor een nieuwe.
Heb ook een optie op een TD10 module (ook vrij oud geloof ik) voor een zacht prijsje. Vraag me af of dat een verbetering is.....

Otje

#7
jan 08, 2014, 17:22 Last Edit: jan 08, 2014, 17:42 by Otje

Waarom zou ik?
Bijvoorbeeld vanwege de SuperNATURAL techniek, wat een enorme vooruitgang schijnt te zijn,


De TD-4kp heeft wel andere pads dan welke Roland kit ook. Of daarop die zgn. SuperNatural ook tot z'n recht komt vraag ik me af. Ik vind het overigens helemaal overbodige luxe, een '11'-module op een 4kptje. Koop dan direkt de gehele TD-11 kit.

berreal

Daar moet ik je gelijk in geven otje.
Kan daar niets zinnigs over melden aangezien ik een td4 kx heb geüpgrade.
Tip. staat overigens van roelof. Eigenaar drumwinkel te Heerenveen een td11 voor mooie prijs op mp.
Verder wil ik hier geen reclame maken  ;)
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Otje


..aangezien ik een td4 kx heb geüpgrade.


En is dat wat je avatar-fotootje laat zien?


berreal

A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Omhoog