TD 6 vervangen door TD 11?

Gestart door fz-errie, jan 18, 2014, 14:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

fz-errie

Hallo mensen,

Ik ben een beginnende drummer en ik heb onlangs een Roland TD 6 gekocht. Er zijn wel een paar up-grades, zoals:

4 x PD80-R
1 x KD 9

De cymbals zijn CY 6 en de HI-Hat is CY 12 H.

Nu ben ik van plan om een TD 11 te kopen voor de betere technologie, maar heeft dat wel zin met deze pads en cymbals?

Heeft iemand hier enig idee?

Module: TD-11; Snare: PDX-100; Tom 1-3: PD-80-R; Kick: KD-9; Hi-Hat: CY-12 H + FD-6; Ride: CY-6; Crash: CY-6.

Otje

Zin heeft t altijd Fz-Errie -Welkom overigens-. De TD-11 bied meer en betere sounds dan de oude '6'. Dus die hebbie alvast. De cymbals en de padjes die je hebt zijn oudjes en nieuwere versies zullen best wel beter triggerren ga ik van uit, maar wat let je; als beginnend drummer hoef je niet direct het beste van het beste te hebben. Eén van de leuke uitdagingen is  toch ook je drum met steeds iets beter materiaal op te bouwen. De rest komt wel, ben zelf ook begonnen met een TD-4! En die beviel me uitstekend, en dan druk ik me nog bescheiden uit.

fz-errie

Otje, bedankt voor je reactie.

De nieuwere geluiden van de TD 11 zullen idd al een verbetering zijn en het langzamerhand " up-graden" van de set is natuurlijk ook erg leuk.

Na de TD 11 module misschien de snare vervangen. Voor de tom's kunnen de PD 80-R's ( dual meshheads) nog wel even dienst doen. Ook de KD 9 kan nog wel een tijdje mee dacht ik, alleen de cymbals misschien op den duur ook vervangen.

Nu gewoon lekker oefenen met de TD 6 en langzamerhand " up-graden" :Y

Module: TD-11; Snare: PDX-100; Tom 1-3: PD-80-R; Kick: KD-9; Hi-Hat: CY-12 H + FD-6; Ride: CY-6; Crash: CY-6.

Sander?

ik heb toevallig vorige week ook mijn TD-6V vervangen voor een TD-9 module. Het wezenlijke verschil tussen de TD-9 en de TD-11 weet ik niet, afgezien dat er wat meer gimmicks op de TD-11 zitten. Ik zelf overwogen om de TD-11 te kopen, maar vond het de meerwaarde t.o.v van een TD-9 niet opwegen tegen de extra kosten. Misschien ook een goed alternatief om te bekijken?
Succes!

Technobeat


@ Sander : TD-9 module met upgrade ( dus 99 kits i.p.v. 50 ) ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

fz-errie

@ Sander.

Het grootste verschil tussen een TD 9 en een TD 11 schijnt het " Super Natural" fenomeen te zijn. Eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met " Super Natural" modules en ik weet dus niet of het inderdaad zo'n groot verschil is met de " gewone" modules van Roland.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het prijsverschil tussen een TD 9 en een TD 11 is behoorlijk en als het verschil nauwelijks te horen is, dan ga ik natuurlijk voor de TD 9 :Y.
Module: TD-11; Snare: PDX-100; Tom 1-3: PD-80-R; Kick: KD-9; Hi-Hat: CY-12 H + FD-6; Ride: CY-6; Crash: CY-6.

67Deadman

Mijn DrummasterSan heeft een TD15 en ikzelf een TD 9 2e versie maar ik hoor het verschil niet echt. Als ze mij zouden blinddoeken zal ik niet kunnen zeggen welke module het is. Er zal heus wel verschil zijn, dat geloof ik best, maar of we dat horen? Misschien pas na een ge-update re-upgedate ge-update TD weet ik veel nr.
Tis net zo als de 100 ste ge-remasterde tapes van The Beatles. Ik hoor niet wat er beter is dan de toen al laatste versie. Ik geloof dat we bij de laatste versie de drumkruk van Ringo beter hoorde kraken. Neemt niet weg dat ik nog steeds the Beatles een geweldige band vind en nog steeds naar een The Beatles tribute band ga kijken als ze in de buurt zijn.

Otje


@ Sander.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het prijsverschil tussen een TD 9 en een TD 11 is behoorlijk en als het verschil nauwelijks te horen is, dan ga ik natuurlijk voor de TD 9 :Y.


Ik heb heel even op een zgn 'super natural sound'module gespeeld in de winkel. Nou.., ik heb het verschil met de voorgangers niet kunne hòren, voelen, ervaren of wat dan ook. Voor mij is heel die heisa rond dat revolutionaire systeem een markting truc. Wat ik ook vind van de nieuwste, nou ja, nieuwe producten. Zie:

Nieuw Namm 2014 Roland Drum Gear:

Tm-2 http://www.rolandconnect.com/product.php?p=tm-2
http://www.rolandus.com/products/det.../487/features/


KT-10 http://www.rolandconnect.com/product.php?p=kt-10
http://www.rolandus.com/products/details/1305/518

NE-10 http://www.rolandconnect.com/product.php?p=ne-10
http://www.rolandus.com/products/details/1294/493

Ne-1
http://www.rolandus.com/products/details/1293/493

Robert-Jan

#8
jan 19, 2014, 18:49 Last Edit: jan 19, 2014, 19:31 by Robert-Jan
Mja, die tm2 en die kt 10 zijn wel ok, als je het ziet waar het voor bedoeld is, voor bij een akoestische kit.
En een 32 gig sd kaart om samples af te spelen vanaf een roland module, dat is wel een stap, laten we wel wezen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drum1964

Bij Roland modules die "super natural " aan boord hebben, klinken buzz rolls en cymbals swells wat natuurlijker.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

fz-errie

Iedereen bedankt voor de reacties :) Als de te horen verschillen tussen de TD 9 en TD 11 minimaal zijn ( iets natuurlijkere buzz rolls en cymbal swells), dan ga ik voor de TD 9 :Y

Er schijnen 2 versies te zijn. Weet iemand wat de verschillen zijn en is het aan de module te zien welke versie het is?
Module: TD-11; Snare: PDX-100; Tom 1-3: PD-80-R; Kick: KD-9; Hi-Hat: CY-12 H + FD-6; Ride: CY-6; Crash: CY-6.

Sander?

ik durf niet te zeggen dat er 2 versies zijn. Maar je hebt ze met update en zonder. Met update heb je 99 kits, meer geluiden en kan de usb poort Mp-3 afspelen. Zonder update heb je 50 kits en is het afspelen van mp3 een probleem (geloof ik??).

@ techobeat, ik heb inderdaad de ge-update versie aangeschaft.

fz-errie

@ Sander.

Dan zal het waarschijnlijk de wel en niet ge-update versies zijn *). Op M.P. heb ik een TD 9 met up date gezien voor € 250,-. Is dit een goede prijs?
Module: TD-11; Snare: PDX-100; Tom 1-3: PD-80-R; Kick: KD-9; Hi-Hat: CY-12 H + FD-6; Ride: CY-6; Crash: CY-6.

Sander?

Lijkt mij een prima prijs! Wel even checken of de kabelboom en bevestigingsplaat erbij zit, want deze verschilt nogal met die van de TD-6.


fz-errie

Oké, bedankt voor de tip :)

Ik ga de verkoper nu mailen en vragen naar de kabelboom en bevestigingsplaat. Hopelijk zit het erbij en als dat het geval is, dan komen we vast wel tot een deal *O*.

Nogmaals bedankt Sander :Y
Module: TD-11; Snare: PDX-100; Tom 1-3: PD-80-R; Kick: KD-9; Hi-Hat: CY-12 H + FD-6; Ride: CY-6; Crash: CY-6.

christopheRCE

Beste fz-errie,

ik heb deze thread even doorgelezen en zou je graag nog wat extra info geven mbt je vraag.
Het verschil tussen de TD-9 en TD-11 module zit hem zeker niet enkel in de SuperNATURAL technologie.
Een groot verschil tussen beide vind ikzelf de USB-COMUTER aansluiting. Wanneer je gebruik maakt van deze aansluiting, dan dient de TD-11 module als audio/midi interface. Dit wil zeggen dat je dan heel gemakkelijk opnames kan doen in een DAW (Sonar, Cubase, Garage band....). En dit zowel in audio als midi. Voor dit alles volstaat dan één enkele standaard USB kabel. Ook erg handig wanneer je bv. met V-Drums Friend Jam wil spelen.

Wanneer je met de TD-9 module wil opnemen of een software applicatie wil aansturen, dan heb je nog een extra midi en/of audio interface nodig. Ben je dit niet meteen van plan, dan blijft de TD-9 module zeer zeker een goede vervanger van je TD-6.

mvg,

67Deadman



Wanneer je met de TD-9 module wil opnemen of een software applicatie wil aansturen, dan heb je nog een extra midi en/of audio interface nodig. Ben je dit niet meteen van plan, dan blijft de TD-9 module zeer zeker een goede vervanger van je TD-6.

mvg,


Beste christopheRCE

Bedoel je deze : Roland UM-ONE MIDI interface mk2 ? Voor 39 euro.
Ik gebruik deze voor Studio Drummer en voor de V-Drums Friend Jam. Het zijn de kosten niet denk ik.
Een kabel moet je toch kopen.

fz-errie

@Christopherce.

Bedankt voor de uitleg. Ik wil inderdaad in de toekomst, als ik al wat beter kan drummen, opnames maken in de DAW van Sonar. Op dit moment heb ik al een midi audio interface ( UM-ONE) van Roland voor mijn toetsen, dus die kan ik ook gaan gebruiken voor het drummen.

Zoals het er nu uitziet, ga ik nog steeds voor de TD-9 *O*
Module: TD-11; Snare: PDX-100; Tom 1-3: PD-80-R; Kick: KD-9; Hi-Hat: CY-12 H + FD-6; Ride: CY-6; Crash: CY-6.

christopheRCE


Beste christopheRCE

Bedoel je deze : Roland UM-ONE MIDI interface mk2 ? Voor 39 euro.
Ik gebruik deze voor Studio Drummer en voor de V-Drums Friend Jam. Het zijn de kosten niet denk ik.
Een kabel moet je toch kopen.


Ja, inderdaad. Als midi interface is deze een zeer goede optie.

fz-errie

Inmiddels heb ik toch een TD-11 aangeschaft, omdat ik er redelijk goedkoop ( demo exemplaar) aan  kon komen en er niet veel TD-9's te koop worden aangeboden. Ik ben er erg blij mee en ik geniet elke keer weer van de sound *O*.

Nu ben ik op zoek naar een grotere pad voor de snare. Op dit moment gebruik ik een PD-80-R, maar ik wil graag naar een 10 " gaan. Roland heeft o.a. de PD-105 en de PDX-100 in 10 ".

Weet iemand het verschil tussen deze pads, want de PD-105 kost € 299,- en de PDX-100 € 168,-. Een groot prijsverschil!

Module: TD-11; Snare: PDX-100; Tom 1-3: PD-80-R; Kick: KD-9; Hi-Hat: CY-12 H + FD-6; Ride: CY-6; Crash: CY-6.

drum1964

Proficiat met je nieuwe aankoop.

Wat de snarepad betreft, koop gerust een PDX 100 ( het verschil tussen beide pads is hier al eens besproken, maar kan het niet terug vinden)

Buiten het uiterlijk en een iets nieuwere triggertechniek bij de PDX100 is er niet veel verschil.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

fz-errie

Bedankt voor je snelle reactie Drum 1964! Je antwoord maakt het voor mij erg makkelijk :Y
Module: TD-11; Snare: PDX-100; Tom 1-3: PD-80-R; Kick: KD-9; Hi-Hat: CY-12 H + FD-6; Ride: CY-6; Crash: CY-6.

Otje


Wat de snarepad betreft, koop gerust een PDX 100 ( het verschil tussen beide pads is hier al eens besproken, maar kan het niet terug vinden * ) 


*Zie: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1209.msg50916.html#msg50916

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

baszuidwijk

Ik zou ook zeker voor de PDX-100 gaan. Heb 'm zelf een tijd lang gebruikt als snare op mijn TD-11 module. Niets dan lof over dit ding. Nu heb ik er drie als T1-T3.

Omhoog