Vintage jaren '70 Yamaha model 295 drumstel

Gestart door Arjan85, nov 18, 2014, 16:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Arjan85

nov 18, 2014, 16:51 Last Edit: nov 18, 2014, 18:55 by Arjan85
Vintage Yamaha model 295 drumstel te koop inclusief pearl baspedaal, meinl meteor ride 20 en 16 inch paiste 302 crash. Ik heb vrijwel geen informatie online kunnen vinden maar hij komt waarschijnlijk uit 1978.

Ik heb hem via via goedkoop kunnen kopen maar hij gaat weg aangezien ik niet accoustisch kan spelen waar ik nu woon. Gaat alleen in 1 koop weg.

edit: Bieden vanaf 250,-




Technobeat


Prijs ? ,  is verplicht :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Arjan85


Prijs ? ,  is verplicht :) .


Ah vergeten, excuses.

Wouters

Kijk dat is pas een binnenkomer!
Net lid en nu je vrienden van drum-forum.nl al een korting geven van 68.75% / 550 euro!
WELKOM  *O* WELKOM  *O* WELKOM *O*



Maar serieus,
Wellicht dat je hier verder komt met de identificatie (mocht iemand hier je niet verder kunnen helpen):
http://drumarchive.com/Yamaha/Yamaha1978.pdf

musiqman

Het is inderdaad een vroeg jaren  70 kitje (te zien aan de badges)

Aan de metalen randen en 8 spanbouten op de bassdrum te zien een student model ofwel de  ''Y''serie. De pro serie heeft o.a. de ''C'' toevoeging,  houten randen en 10 spanbouten.

Mooi kitje al is 800 wel erg veel. tussen de 125 en 300 is reëler, dit omdat je spanbouten en de originele hardware mist en omdat deze kitjes helaas niet heel gewild zijn.

Robert-Jan

Prachtig..nu gaan we weer doen alsof t een advertentie is..

:Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

@musiqman: hij lijkt verdacht veel op een Sonor champion, was dit een soort van kopie? Goed drumstelletje?

Arjan85

#7
nov 19, 2014, 15:36 Last Edit: nov 19, 2014, 15:38 by Arjan85

Het is inderdaad een vroeg jaren  70 kitje (te zien aan de badges)

Aan de metalen randen en 8 spanbouten op de bassdrum te zien een student model ofwel de  ''Y''serie. De pro serie heeft o.a. de ''C'' toevoeging,  houten randen en 10 spanbouten.

Mooi kitje al is 800 wel erg veel. tussen de 125 en 300 is reëler, dit omdat je spanbouten en de originele hardware mist en omdat deze kitjes helaas niet heel gewild zijn.


Hoog inzetten levert zo nu en dan wel eens wat op :) Ik ben er even mee naar busscherdrums geweest waar ze dachten dat het berken ketels waren en dat de ride stand en hi-hat stand origineel zijn. Er ontbreken inderdaad wat spanbouten maar die zijn wel online te vinden. Ik wil er zelf niet het geld in stoppen om hem weer helemaal goed te krijgen aangezien ik geen plek heb om accoustisch te spelen. Wat ik voor deze set kan krijgen gaat in het spaarpotje voor een TD11kv of TD15.

Ik ben begin september begonnen met drummen dus ik kan je niet echt een goede review van het geluid geven. Zowiezo moeten de vellen vervangen worden en het drumstel gestemd worden dus het geluid van de toms is niet erg goed nu. De snare klinkt echt geweldig. Bij interesse is hij op te halen in Erica of in overleg in Groningen.

Tof forum trouwens, ik blijf zeker even hangen hier.

musiqman

Nee de Champion is een klasje hoger. Helaas zijn de stands niet origineel, als het goed is is de ketel van Mahogany gemaakt. Maar het blijft een mooi klinkend kitje  (wat dat betreft vreschillen ze niet heel veel) en daar gaat het om.

Sucses met de verkoop en aanschaf van een TD!

Omhoog