Inruil TD11-KV tegen een TD30-KV

Gestart door Bianciny, dec 15, 2014, 13:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bianciny

Beste drummers,

Ik was druk bezig met me te oriënteren wat betreft het aanschaffen van een TD30-KV.
Die fase is inmiddels voorbij en ik weet zeker dat ik voor een TD30-KV ga.
Nu was ik van de week in een muziekwinkel en vroeg hen naar een indicatie wat betreft de inruilwaarde van mijn bijna 2 jarige TD11-KV incl. VH-11 (half jaartje jong) en PM10 monitor.
Mijn mond viel open van verbazing... € 500,00.
Nu is mijn vraag aan jullie wat een redelijk bedrag is wat ik zou kunnen vragen van een muziekwinkel....want anders ga ik mijn prachtig en goedwerkend TD11-KV via het internet aanbieden.

Alvast bedankt.

Groetjes Bianciny

67Deadman

Hallo Bianciny,

Ja, zo'n TD 30KV is niet verkeerd. Ik zou zelf de TD-11 op marktplaats aanbieden. Levert meer op dan inruilen. Een muziekwinkel wilt er ook nog eens op verdienen dus die zullen nooit de hoofdprijs geven.
En bijna 2 jaar is ook niet echt oud. Ik zou hem nooit voor die prijs inruilen. En die monitor zou ik gewoon houden. Altijd makkelijk.
Maar als je de rompslomp van Marktplaats niet wilt hebben of snel die TD 30 wilt hebben dan moet je hem inruilen maar ik denk met wat geduld zou je wel het dubbele kunnen vangen.

Succes met je beslissing

djska

Drum-tec.de biedt een inruilservice waarbij je alleen de module kan vervangen. Persoonlijk zou ik de TD-30 laten voor wat 'ie is, tenzij je een hele goede deal kunt maken. Ik zou de NAMM 2015 even afwachten. Ik denk dat Roland links   en rechts ingehaald gaat worden!   

Technobeat

Ik denk dat Roland links   en rechts ingehaald gaat worden!




Tja , als je niet over wilt stappen op echte drumsamples en geen goede support bied is dat niet verwonderlijk ;) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Tja, als ik het geld had en 't voor het 'kiezen' zou ik naast mijn Roland graag een ander drumstel willen hebben. De 2Box speelt veel lekkerder en klinkt ook nog eens beter. Zijn voorloper, de Ddrum schijnt helemaal top te zijn, als ik zo de verslagen is lees; zeker qua geluid al 2 decenia ongè-évenaard. Ik kijk uit naar de nieuwe 'Kat'drumkit en wie weet de opvolger van de 2Box. Vooralsnog heeft mijn huidige Roland zijn dienst bewezen. Ben begonnen met een standaart TD-4, aan 't updaten geslagen en nog steeds aan het pimpen. Ik kan nog wel even vooruit, ik had als goedwillend amateur drummertje geen betere keus kunnen maken, denk ik. ..en gelukkig maar heb ik altijd nog wat te wensen over...  :z td30

Technobeat

en gelukkig maar heb ik altijd nog wat te wensen over...  :z td30




Het zou ook niet leuk zijn om meteen met een zak geld het beste van het beste te kunnen kopen , '' opbouwen '' is veel leuker en leerzamer :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul

500 euro is wel ècht weinig. Meestal wordt hier aangeraden 60-70% van de huidige nieuwprijs (meestal wordt Thomann als referentie genomen), afhankelijk van hoe courant iets nog is. Huidige nieuwwaarde van deze set is €1400 bij Thomann.de. E-kits zijn redelijk gewild, 2 jaar oud, dat zou nog ruim 900 euro moeten opbrengen - zonder de VH-11 en PM-10 monitor! De VH-11 en PM-10 zijn tweedehands volgens mij ook wel gewild, als je die los verkoopt kan je daar meer voor krijgen.

djska

#7
dec 19, 2014, 18:12 Last Edit: dec 19, 2014, 18:14 by djska
De module alleen acht ik ook al 350-400 waard. De VH-11 heb ik er zelf later ook bijgekocht, die alleen moet al 150 op kunnen leveren. Dit lijkt mij een mooie optie, daar heb je nog niets een TD-30 module voor:
2box DrumIT 5 MKII elektrisch drumstel demomodel
€ 1.920,00
http://link.marktplaats.nl/871666974

baszuidwijk

Jullie kunnen Bianciny wel proberen om naar 2Box toe te praten, maar volgens mij is de wens gewoon om een TD-30 te kopen met redelijke inruil van de TD-11.

Hoe meer je bij elkaar in één deal probeert te verkopen, des te meer ga je erop verliezen. Mijn advies zou zijn om de TD-11KV in originele staat (als dat nog kan) op marktplaats te zetten voor €900 en blij zijn als je er uiteindelijk €800 voor krijgt. De VH-11 apart verkopen want deze zijn erg gewild. De PM-10 heb ik geen ervaring mee. Voorlopig even houden voor bij je (toekomstige) TD-30? Verkopen kan daarna altijd nog.

djska

Yup, ik wil hem naar 2Box toe praten zodat ik dan goedkoop een TD-11 van MP kan halen :-)
Je hebt wel gelijk in die zin dat hij duidelijk heeft gemeld een TD-30 te willen hebben.

Technobeat

#10
dec 20, 2014, 19:31 Last Edit: dec 20, 2014, 19:34 by Technobeat

Yup, ik wil hem naar 2Box toe praten zodat ik dan goedkoop een TD-11 van MP kan halen :-)





Sorry foute post mijnerzijds ;(
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Ik sluit me bij het advies van Bas aan, met die toevoeging dat ik nog even een maandje zou wachten en kijken wat voor nieuws de nammshow brengt..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Ik sluit me bij het advies van Bas aan, met die toevoeging dat ik nog even een maandje zou wachten en kijken wat voor nieuws de nammshow brengt..


Met als aanvulling dat je nu wel zo snel mogelijk je spullen moet zien te verkopen, als je wacht tot (na) de NAMM 2015 loop je het risico dat door de komst van nieuwe spullen dat van jou nog meer devalueert.

Bianciny

Goedenavond,

Leuk al deze reacties te lezen!
Even een kleine corretie, HIJ is een ZIJ.
Ja ja sommige vrouwen zijn ook gek op en goed in drummen  :)

En inderdaad heb ik mijn hart verloren aan een TD30-KV.
Ik heb inmiddels al andere inruilprijzen ontvangen.
Deze passen meer bij wat ik ongeveer in mijn hoofd had, te weten € 1400,00.
Maar nog zonder te onderhandelen....
Dus ik zie zeker mogelijkheden  *O*

djska

Dat was mijn fout, excuus!

Bianciny


Dat was mijn fout, excuus!


No hard feelings Djska  :)

Omhoog