Drums opnemen Roland TD-11

Gestart door Bert, sep 21, 2015, 16:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bert

Hallo,

Ik vroeg mij af hoe ik mijn drums kan opnemen op mijn computer. Ik dacht dat je dat met zo'n MIDI kabel kon doen, maar heb je nog een speciaal programma nodig om de drums te kunnen terugluisteren en/of bewerken, of kan ik zo'n kabel gewoon in mijn computer stoppen?

Ik hoor het graag,


Met vriendelijke groet,

Bert
Roland TD-11K met CY-13

Flying Dragon

Hoi Bert,

Ik weet niet of je al in het bezit bent van een kabel.
Zo niet dan kan je ook gebruik maken van een high speed usb kabel.
Deze kabel gebruik ik zelf ook alleen moet je wel de meegeleverde usb drivers installeren op je pc/laptop.

Hoe het werkt met een midi kabel weet ik niet misschien dat iemand anders van het forum het kan uitleggen, maar de high speed kabel is ook een goede optie voor het opnemen van je drumwerk.

Voor het opnemen van mijn drumwerk maak ik gebruik van audacity dat is een gratis programma die je van deze website http://audacityteam.org/ kan downloaden.

Met vriendelijke groet,

David

MatiZ

Het makkelijkste werkt het inderdaad met een USB kabel. Dit in combinatie met een DAW (Cubase, Protools etc.) en een VST (EZDrummer, BFD) kom je een heel eind. Je kunt dan een export maken van je instrumenten als WAVE bestand die je later weer kunt bewerken.

Als je het met MIDI doet moet er een MIDI naar USB converter tussen, dus in feite hetzelfde als een USB kabel. Maar met MIDI heb je het voordeel dat je weer andere instrumenten kunt triggeren of aan kunt sluiten op je module.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Bert

Oke, bedankt voor de info, ik zal er naar gaan kijken :)
Roland TD-11K met CY-13

Omhoog