Armspieren trainen

Gestart door Danzel, apr 24, 2016, 11:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Danzel

Hallo,
Ik ben net begonnen met fitnessen. Ik wil ook mijn armspieren wat trainen. Ik vroeg me af of dit mijn drum techniek niet gaat beïnvloeden. Als ik meer armspieren heb, ga ik dan bv meer vanuit mijn armen spelen ipv uit de polssen? Of maakt dit niets uit? Drummers zoals Chris Coleman en Michael Schack zullen hun brede armen ook niet alleen van het drummen hebben toch? 8)

Harre

Als je techniek vanuit de polsen komt gaat dat niet veranderen omdat je meer kracht in je armen hebt. Vergelijk het met schrijven, dat ga je toch ook niet ineens vanuit je armen doen?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

djska

Hallo,
Ik ben net begonnen met fitnessen. Ik wil ook mijn armspieren wat trainen. Ik vroeg me af of dit mijn drum techniek niet gaat beïnvloeden. Als ik meer armspieren heb, ga ik dan bv meer vanuit mijn armen spelen ipv uit de polssen? Of maakt dit niets uit? Drummers zoals Chris Coleman en Michael Schack zullen hun brede armen ook niet alleen van het drummen hebben toch? 8)
De beste oefeningen zijn de totale lichaams oefeningen zoals: barbell squat en deadlift, bench press en standard press, chin up/pull-up. Meer hoef je niet te doen, armen (biceps/triceps/schouders/grip) komen dan vanzelf aan bod. Telkens
3-5 sets van 5 reps, dat is zwaar, maar er treed geen verzuring op.
Wat niet handig is, is bv. 3x20 reps biceps curls gaan doen net voor je een optreden hebt :-)

Jazz

Doe ik 3 x op een dag !
Omvang onderarm zo'n 30 cm. En groeiende :z
There is no music without jazz

Danzel

Oke bedankt voor het antwoord en de tips!!

djska

Oke bedankt voor het antwoord en de tips!!
Even voor de zekerheid: je neemt Jazz' tips toch hopelijk niet serieus he? :-)

Jazz

oeps
dat hoop ik toch ook !
There is no music without jazz

Danzel

Hahah nee hoor :-)

drfill

je drummen zal eerder je spieropbouw beinvloeden..    veel drummers zijn ectomorf
(pezig, 'skinny' zelfs, verbranden hun glycogeen zeer snel, moeite om eiwit vast te houden
in spieren)  je zult je voeding aan moeten passen, aan hoeveel je traint en drumt ..
Coleman : endomorf, Pridgen : mesomorph,  iedereen heeft een ander metabolisme..
dit is waarom de een af kan vallen in regelmatig 2 uur drummen en een ander hier
niets van heeft ..  http://fitnessjunk.nl/bodybuilding/ectomorf-mesomorf-endomorf-lichaamstype/

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Anne Symen

Een grip master is ook een tip! Je zal vast denken, waarom vingers trainen? Met vingers train je je hele armen tot aan de schouders. Beste training die er is ;)
http://abmadrums.com/ - Voor al uw drumlessen in Friesland

Otje

Ik gebruik(te) de powerball om  te trainen. Een aardige gadget om je kracht en souplesse in pols en onder-arm te verbeteren. Kéb h'm maar weer eens te voorschijn gehaald.

http://www.powerballwinkel.nl/werking-geschiedenis-uitleg-powerball.html

Jazz

Ik heb op t moment wat last van overbelasting van een spier in mijn onderarm.
Heb 2 weken een brace gedragen. Het is daardoor wel afgenomen maar als ik speel doe ik ik t wel om.
There is no music without jazz

Technobeat

#12
mei 02, 2016, 19:49 Last Edit: mei 02, 2016, 21:15 by Technobeat
Ik gebruik(te) de powerball om  te trainen. Een aardige gadget om je kracht en souplesse in pols en onder-arm te verbeteren
Hoe lang moet je per hand de Powerball gebruiken Otje en heb je er een met autostart of met een rood touwtje waarmee je het '' aantrekt '' ?
En zijn je vingers / pols echt heel veel beter geworden ?


Balen Jazz , ik ken het probleem van overbelaste armspieren , heeft mij toch ruim 7 weken gekost om weer redelijk aan de slag te kunnen gaan .
Maar wie heeft jou een brace aangeraden , je moet juist de armspier rustig aan blijven gebruiken anders gaat hij als het ware vast zitten , dit is het advies van zowel mijn huisarts en mijn fysiotherapeut .

Sterkte met het herstel .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ik heb ooit een tennisarm gehad en daar heb ik ooit n brace gebruikt. Dit op advies
van de fysio. De brace zorgt ervoor dat je de spier niet al te veel aan kunt spannen.
Ik kan er daardoor wel mee spelen. Wel wat rustiger natuurlijk.
Zoals t nu gaat draag ik t alleen nog als ik aan t spelen ben. als t goed is herstelt t zo wel.
There is no music without jazz

Otje

#14
mei 02, 2016, 21:56 Last Edit: mei 02, 2016, 22:00 by Otje
Hoe lang moet je per hand de Powerball gebruiken Otje en heb je er een met autostart of met een rood touwtje waarmee je het '' aantrekt '' ?
En zijn je vingers / pols echt heel veel beter geworden ?
Ik heb er éen met een touwtje. Gebruik h'm eigenlijk zonder een bepaald tijdschema. Ik train door tot de belasting werkelijk te veel wordt en de pezen in m'n hand/pols gaan 'steken'. Nooit overbelasten! Dan blijft 't leuk. En daar is t ook voor bedoelt; tis meer een 'hebbedingentje'. Leuk met lampjes die er in die gaan branden bij een bepaalde draaifrequentie. Zeker in 'den beginne' heb ik er baat bij gehad; armen en polsen moeten dan echt nog wennen aan de constante belasting tijdens het drummen. En deze powerball werkt  om het feit dat het een geinig ding is waar je mee bezig blijft; hebbie h'm in je handen dan blijf je bezig. Ongemerkt sterkt dat je pezen en spieren.

Technobeat

Oké , dus een leuke en nuttige gadget die je kunt gebruiken bij allerlei sporten en dus ook voor het drummen want dat is ook een leuke sport :)  .
En voor ongeveer 40,= euro kun je geen buil vallen en is het het proberen waard .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

40 Euro ?!  :N "eg-nie"  Ik werk in een kringloopwinkel Tech... €2,50  :+

Technobeat

Mocht er nog eens eentje binnen komen , zou je dan aan ondergetekende kunnen denken ? :')
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

leeqnl

wat betreft de Powerball, afhankelijk van hoe je hem vasthoudt train je bepaalde spieren/spiergroepen. Ik gebruik hem zelf in basis als training voor het wandklimmen, maar ontdek dat heb voor drummen ook niet onhandig is. mijn vaste training (momenteel) is dagelijks per hand 3x 5 minuten (steeds wisselen van hand, zodat je 5 minuten traint, 5 minuten rust enz). Als je je vingers ook echt wilt trainen, moet je zorgen dat je de bal alleen tussen je vingers klemt, en de bal dus niet tegen je handpalm aan komt.  (ik heb zelf de versie met het rode touwtje. Te koop voor 15 euro bij de Actiesport)

Technobeat

wat betreft de Powerball (ik heb zelf de versie met het rode touwtje. Te koop voor 15 euro bij de Actiesport)
Top ! , scheelt wel weer even 25,= keiharde Euro`s .... THX .

Overigens kun je de Powerball ook starten zonder touwtje :

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

leeqnl

Overigens kun je de Powerball ook starten zonder touwtje :
Klopt, maar dat valt de eerste paar keer vies tegen. Touwtje werkt toch echt een stuk makkelijker.

Groovin

Hallo,
Ik heb een vraajge. Welke Powerball gebruik je precies? (welk type). En ga je er echt beter, sneller of soepeler van drummen?

(Sorry de "Quote laadt niet...")

djska

Hallo,
Ik heb een vraajge. Welke Powerball gebruik je precies? (welk type). En ga je er echt beter, sneller of soepeler van drummen?

(Sorry de "Quote laadt niet...")
Nogmaals, je gaat er echt niet beter van drummen. Je traint je pols en je grip, dat kan in het algemeen handig zijn, net als andere oefeneningen, om gewoon fit te blijven. Of als therapie na een blessure.
Ik gebruik ze wel eens om grip voor mountainbiken te trainen, maar voor drummen is dit redelijk zinloos in mijn optiek. Je wilt toch juist helemaal je stokken niet met een death-grip vasthouden?

leeqnl

Ik heb zelf deze. Volgens mij maakt het weinig uit welk merk je hebt.

Groovin


Oke ,   dus   eigenlijkijk   is   er   als   drummer   geen   groter   meerwaarde   aan   het   gebruiken   van   de   powerball ?   Mij   lijkt   het   wel   een   voordeel   dat   je   polsen   er   flexibel   van   blijven   en   je   je   onderarmen   kan   trainen   zonder   de   verkeerde   spieren   te   trainen .   Om   even   terug   te   komen   op   dat   fitness   gebeuren ,   is   het   voor   een   drummer   niet   beter   on   je   armspieren   juist   niet   doelbewust   te   trainen ?   Je   kan   beter   alles   flexibel   houden   toch ? 

Omhoog