Van TD-11 naar TD-20

Gestart door Bert, okt 07, 2016, 16:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bert

Hallo, ik zit er over na te denken om misschien mijn Roland TD-11K om te ruilen voor een TD-20.
Dit door verschillende redenen; ik wil graag een derde triple triggered cymbal (die heb ik nu), maar tegelijkertijd ook een VH-11/12 hi-hat voor het realistische speelgevoel. En deze twee gecombineerd kan niet door het gebrek aan jack ingangen.

Verder wil ik ook helemaal op mesh heads gaan spelen, ik heb nu 1 kleine mesh snare, 3 rubber toms en een KD-9 basedrum. Als ik deze allemaal wil vervangen door mesh toms en een mesh base en een grotere mesh snare, ben ik daar ook al heel erg veel geld aan kwijt.

Mijn drumleraar heeft een TD-20 en ik vind hem echt heel erg lekker spelen, veel lekkerder en realistischer dan mijn TD-11K en ook qua geluid vind ik hem een stuk beter.

Daarom mijn vraag, wat denken jullie over het inruilen van mijn TD-11 voor een TD-20? Het is namelijk een extreem hoge uitgave die ik dan zal doen als ik op de TD-20 overstap.

Ik zag op Marktplaats een TD-20 staan met de volgende onderdelen:
- TD20 drummodule
- KD85 bassdrum
- PD125 snaredrum
- 2x PD85 tom's
- PD105 floortom
- VH11 hi-hat
- CY12r/c crashbekken
- CY12r/c ridebekken
- MDS12 drumrack incl alle bekabelling
- bassdrumpedaal
- tama snarestand
- Pearl hi-hatstand

Dit alles bij elkaar zou E.2000,- moeten kosten. Is dit een schappelijke prijs? Ik zie namelijk nergens op internet meer de nieuwprijs van een TD-20 staan om mee te vergelijken, is deze dan uit de productie gehaald?

Ik hoor het graag!

Groeten,
Bert
Roland TD-11K met CY-13

drfill

Een TD20 is een module uit 2004/5, en idd word niet meer gemaakt..
2e hands prijs v. module TD20 zou nu ± 700 euro zijn..  met TDW20 expansie misschien 750/800,-
(dit mede door andere 'hogere' modules)  speelt je drumleraar met de module sounds ?
of met vst's ?  dit moet je wel even weten..  de sounds van TD20 zijn redelijk 'verouderd' nu..
check ook display op zwakke led's  (dit is eerste wat uitvalt)
als ik alle onderdelen erbij tel..   kom ik op ± 1500 euro wat ik ervoor zou bieden..
mits izgst..   er zijn nog steeds kleine toms pd85  (en vanwege de leeftijd)
Er zijn ook andere merken met grote maten mesh en goede sounds.. bv. markdrum yes-1
kost nieuw. 1400,- (belgie)    maar ik heb zelf een td20 dus vandaar dat ik reageer..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

djska

#2
okt 07, 2016, 18:42 Last Edit: okt 07, 2016, 19:36 by djska
Je moet even voor jezelf bepalen of die TD-20 van je leraar nu lekkerder speelt door de module of door de betere, grotere pads. Ik zou verwachten dat die TD-11 niet slechter klinkt dan de TD-20. Wel kun je veel meer tweaken aan de geluiden op de TD-20.

TD-11 kan je direct via USB op laptop aansluiten voor VST triggering.

Zou zeker alleen 10 en 12 inch mesh pads aanraden, als je die goedkoop kan vinden ben je er voor een belangrijk deel wel.
Je kunt overigens altijd maar 1x een 3-weg ride aansluiten (ook op TD-20/30)

Een mesh basspad vind ik persoonlijk veel te bouncy aanvoelen, zou ik eerder voor de KT-10 of evt nieuwe KT-9 gaan als je perse iets anders wilt.

Bert

Bedankt voor jullie reacties, veel nuttige info!
Ja, dan denk ik misschien inderdaad dat hij vooral veel lekkerder speelt door de mesh-head toms en snare. Is er een andere mogelijkheid om een VH-11/12 hi-hat én een CY-13 cymbal aan m'n TD-11 te bevestigen?
Ik heb namelijk wel echt gemerkt dat die hi-hat een heel stuk lekkerder en realistischer speelt.


En los van dit nog: bij m'n TD-11 kwam een drumkruk inclusief, maar deze kruk is van behoorlijke baggerkwaliteit; glijdt langzaam naar beneden als je drumt , hoe strak je de schroef ook aandraait en wiebelt behoorlijk als je zit. Iemand nog een goed en betaalbaar merk drumkruk die niet wiebelt en niet naar beneden glijdt als je drumt? XD
Roland TD-11K met CY-13

drfill

vh-11 is compatible met td-11 .. 
drumkruk, gat door en door boren, bout erdoor heen ? aandraaien, misschien wiebelt ie dan ook niet meer ?
als de zitting op 'staander' wiebelt,  speling opvullen met kranten papier of alu folie helpt weleens..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Bert

Bedankt voor de antwoorden. Ik zie dat er nu ook een Roland TD-11KV-SE uit is. Een TD-11 met een derde triple zone bekken maar óók een VH-11 hi-hat. Hoe is dit dan mogelijk? Want de modules zijn volgens mij identiek.
Roland TD-11K met CY-13

baszuidwijk

Bedankt voor de antwoorden. Ik zie dat er nu ook een Roland TD-11KV-SE uit is. Een TD-11 met een derde triple zone bekken maar óók een VH-11 hi-hat. Hoe is dit dan mogelijk? Want de modules zijn volgens mij identiek.
Het zijn geen triple zone bekkens. Alleen de CY-13R ride is triple zone. De andere twee zijn CY-12 crash bekkens waarvan er een op de kabelboom is aangesloten en een op de crash2-input van je module. Die zijn gewoon dual zone. De VH-11 is compatible met de TD-11 module. Altijd al geweest. Wat mij betreft is de VH-11 de beste investering die je kunt doen om je speelplezier te vergroten.

Ik zou de TD-11 module niet vervangen door de oudere TD-20. Ik vind het geluid van de TD-11 echt beter. Als je je kit wilt upgraden, dan zou ik ervoor kiezen - nog sterker: dat heb ik de afgelopen jaren ook gedaan - om de tompads te vervangen door PDX100's en de snare door een 12" of zelfs 13" pad. Ik heb daarvoor een snare laten maken bij Diamond Electronics in de UK.
Voor de kick gebruik ik een KD-9. Die zat destijds bij de TD-11KV die ik kocht. Bevalt me nog altijd erg goed. Wel ervoor zorgen dat je geen vilt beater gebruikt, want daarmee sloop je de cloth-head van de KD-9.

Bert

Sorry, beetje stom geformuleerd inderdaad van me, ik bedoel dat hij 2 dual zone bekkens heeft en 1 triple zone bekken. Maar ik hoorde van iedereen dat er dan geen VH-11 meer bij kon door het tekort aan Jack ingangen. Ik heb nu ook 2 dual zone bekkens en 1 triple zone, maar de Jack ingangen zijn nu wel allemaal op
Roland TD-11K met CY-13

drfill

je hebt maar 1 stereo jack nodig voor een vh11,  en een control jack.. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

#9
okt 18, 2016, 19:35 Last Edit: okt 18, 2016, 20:54 by Jazz
Vraagje , wat is een control jack
There is no music without jazz

drfill

control jack 'input'  voor de open/dicht sensor,    cymbal trigger 'input'  voor de bow/ edge trigger..

maw.  @Bert het kan gewoon,  vh11 en 2x crash, 1x ride..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Ach , helder. Dank je voor de uitleg
There is no music without jazz

Omhoog