Yamaha DTX900-K €1700 - inclusief alles om direct aan de slag te gaan

Gestart door Floppus, jun 18, 2017, 14:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Floppus

Zeer complete Yamaha-DTX900k drumset - het de topserie van Yamaha. Dit is de 900k; op gegeven moment is de 900mk geïntroduceerd met enkel een andere basedrumpad. De 900mk wordt op dit moment online (kaal!) verkocht in Nederland voor iets meer dan € 2800

Prijs: € 1700








Deze komt met:
  • De drumset, inclusief geheugenuitbreiding om eigen samples te laden. Vel van de snaredrum is wat gebobbeld door het spelen, maar werkt perfect. Vervangend vel is iets meer dan €250 voor wie het belangrijk vindt.
  • Een pearl kickpedaal - die zitten er nieuw gek genoeg niet standaard bij
  • Een comfortabele drumstoel - zit er ook standaard niet bij. En een wat kleinere drumstoel.
  • Yamaha drum monitor MS100DR. Ik zie hem niet meer te koop, ergens was de laatste prijs € 513.
  • Koptelefoon Beyerdynamix DT-770. DIe is op een gegeven moment opgevolgd door de Pro versie lijkt het, die nu voor ca. € 135 op het net staat
  • Koptelefoon Roland (basic)
  • Drum-mat waar alles lekker op blijft staan, en die het getokkel op de pads wat dempt.
  • Een kleine 12" oude laptop die nog op Windows XP draait en waarvan de batterij het niet meer doet, maar die prima naast de drumset staat op een standaard. Alle drumsets die Yamaha en aanverwanten over de jaren hebben uitgebracht zitten erbij. Ook zit er een grote collectie MP3-muziek zonder drums bij, met voor elk genre wel wat.
  • Ik heb wat drumstokken liggen, die gaan natuurlijk ook mee
  • Hele tas met audiokabels en andere accesoires


Nederlandse achtergrondinformatie:
https://www.e-drumstel.nl/yamaha-dtx900k/

Met de set heb je dus eigenlijk alles in één keer binnen en kan je aan de gang. Bij aankoop heb ik destijds veel tijd genomen een keuze te maken; een beginnersset in de winkel bleek heel snel erg tegen te vallen. Ook wil je gewoon het gevoel van een echt drumstel hebben, en deze pads komen daar dichtbij.

Wat ik vooral belangrijk vind, is dat de set bij een enthusiaste (jonge?) drummer terecht komt. Deze dingen zijn prijzig, en het verzamelen van de vele extra's kost een hoop tijd. Fijn dus als dat goed terecht komt.

Floppus


Omhoog