Bouw jam/oefenruimte

Gestart door Nijlpaard, sep 16, 2011, 19:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Misschien wel leuk om hier een soort van fotoboek bij te houden waarin ik de bouw van mijn nieuwe drumhok bijhoud. Mogelijk dat de info ook voor anderen van belang kan zijn.

Zoniet gooien de mods hem wel dicht  :D

Even wat achtergrond.

We zijn recent verhuist naar een woning welke door de vorige eigenaren was uitgebouwd. Er is een gedeelte bij de woonkamer aangekomen en daaronder zat een soort werkruimte en daar weer achter zat een terras. Fotootje maakt het wat duidelijker



Het is ons plan om het terras opnieuw op te bouwen aangezien deze verkeerd is gebouwd (zeg maar gerust slecht) en de ruimte onder verder door te bouwen onder het terras zodat we naast een werk/kantoorruimte deze ruimte ook kunnen gebruiken als jam/oefenruimte. Voordeel van opnieuw bouwen is dat je meteen rekening kan houden met geluidsisolatie e.d.

We zijn begonnen met het slopen van de hele boel.




Waarna we het terras opnieuw zijn gaan opbouwen en we onder de pui een muur hebben gebouwd aangezien de vorige eigenaar het verkeerde I profiel had gebruikt en de pui wat doorzakte  :blink:





De huidige status is dat het dak weer op de aanbouw zit en we de muur onder het I-profiel klaar hebben.





Komende weken moet er nog wat worden voorbereid en moet ik al een plan gaan maken over de inrichting zodat de installateur de electrische installatie kan gaan maken.

Er zijn een hoop problemen met vocht, afwatering en constructies. Er staat nu nog water in de aanbouw en totdat we dit opgelost hebben laat de oefenriumte nog even op zich wachten.

Laatste update

Komende week gaan we een plan opstellen waarbij gebruik wordt gemaakt van een speciaal soort stucwerk wat de vochtproblemen op moet lossen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jochem

Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien!

Technobeat


ik ga dit zeker volgen , ziet er tot nu toe goed uit .  :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

GirlOnDrums

Kei gaaf dat je dit op deze manier wilt doen.
Ik ben zeer benieuwd naar het 'vervolg'.

Succes  :)

Nijlpaard

Kleine update.

De stukadoor komt volgende week de boel opnemen en dan weten we hopelijk meer.

Op dit moment staat het er zo bij





Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

Update :D

De problemen met het vocht zijn verholpen en de ruimte begint echt vorm te krijgen :D





Volgende week wordt hij afgestukt en komt het plafond er in :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dribbel

Dat gaat er al super uit zien!
Als de stuc erop zit ken je het helemaal niet weer.... *O*
Yamaha recording & sabian

ArcticLight

Oei, mijn netbook worstelt met de grootte van de foto's. :') Maar het ziet er veelbelovend uit hoor! *D

vandeflosch

update? :D

Technobeat

#9
dec 21, 2011, 21:32 Last Edit: dec 21, 2011, 21:36 by Technobeat

update? :D


Idd , ik ben ook erg benieuwd hoe ver de vorderingen zijn na 2 maanden hard werken .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Niet. Op dit moment zijn we nog altijd bezig om het waterprobleem te tackelen. We blijven last houden van vocht. Totdat dat opgelost ligt de rest helaas ff stil.

Gezien het feit dat het al 2 maand klaar had kunnen zijn baal ik er best van..........
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Dat is zeker balen , je stopt een hoop tijd en geld in en dan kun je niet verder door vocht problemen.
ik neem aan dat er al een expert/aannemer bij is geweest om zijn licht te laten schijnen m.b.t. het vocht probleem ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Eric

Ik hoop dat het schip niet gezonken is.  ;(

Nijlpaard

#13
jan 01, 2013, 12:40 Last Edit: jan 01, 2013, 12:48 by Nijlpaard
Update. We hebben de afgelopen tijd de boel uitgegraven en de binnenzijde weer gestript om het vochtprobleem maar eens radicaal aan te pakken.

Binnenkort gaan we kijken naar drainage en het bewerken van de buiten muren.






Het wordt een echt meerjarenproject zo langzamerhand -O-
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Tjonge jonge Nijlpaard , dat ziet er helaas niet erg hoopgevend uit . -O-
Blijkbaar hebben jullie in Twente erg veel last van hoog grondwater , en moet er een gedegen afwateringsplan komen om het vochtprobleem op te lossen .
Hopelijk kun je toch binnen afzienbare tijd met droge voeten je mooie drumstudio in gebruik nemen .

Succes ! , en we zien graag de volgende update tegemoet .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Ik dacht dat het in twente juist wel meeviel? Hier in het westen kan je écht nog geen meter diep graven en je hebt natte voeten.

Rick

T word echt een kasteel met slotgracht zo  -O-

Succes man!

Nijlpaard

#17
apr 17, 2013, 20:41 Last Edit: apr 17, 2013, 20:43 by Nijlpaard
Nieuwe update.


Binnen bleek een regenwaterafvoer te lekken. Omdat regenwater wel werd gedekt door de verzekering en grondwater niet heb ik hierdoor wat van de verzekering vergoed gekregen  *O*


Binnen is alles opnieuw opgebouwd. Buiten laten we even voor wat het is. We houden het water op peil met behulp van een dompelpomp. Hierdoor zijn in ieder geval de waterproblemen onder controle.


Hierdoor kunnen we het in ieder geval binnen af gaan maken.
Dit is de huidige stand.


Hier komt een groot bureau zodat ik vanaf deze plek kan thuiswerken.





Op onderstaande foto de plek waar mijn drumkit gepland staat. De muur er achter ga ik nog bekleden met vilt zodat het geluid er niet op weerkaatst.




Binnenkort komt de vloer er in en dan is de ruimte binnen klaar. Van de zomer wanneer het grondwater daalt gaan we de buitenkant aanpakken.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

Niet te veel demping op de muren zelf hoor, Da's funest voor 'het laag'. Doe het stapsgewijs.  Schitterende ruimte trouwens, Pffff....

Rick


Niet te veel demping op de muren zelf hoor, Da's funest voor 'het laag'. Doe het stapsgewijs.  Schitterende ruimte trouwens, Pffff....


Ik denk niet echt dat dat een probleem gaat worden met die Sonor ;)

animal

Prachtige ruimte, houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen  :Y .
Zelf zou ik naast vilt/stof ook kiezen voor houten panelen waarmee je de ruimte minder haaks kan maken. Het creëren van een goede akoestiek is sowieso een vak apart.

Nijlpaard

#21
mei 25, 2013, 13:06 Last Edit: mei 25, 2013, 13:08 by Nijlpaard

De vloer is van de week geëgaliseerd en er is begonnen met het afwerken van de electra komende week komen ze de nieuwe pvc vloer leggen.
Met een beetje geluk is de ruimte dan komende week zover klaar dat ik er in kan  *O*



Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Bijzonder mooie ruimtes Nijlpaard , hopelijk WIL je nog wel thuis werken en dwaal je niet '' per ongeluk '' steeds af naar de Drumruimte .......... :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans

Super mooi Nijlpaard !

Hans

Wat voor maten heeft deze ruimte eigenlijk ?

Omhoog